Ethanol E85

 
  • Ethanol E85, tj. biolíh, zvaný též bioethanol je směs tvořena z 85% etanolem a 15% benzínem natural 95. Tento poměr se v průběhu ročního období mění, minimálně však musí být podíl etanolu 70%. 
 
  •  Zkušenosti z Brazílie a Švédska, kde na Ethanol E85 jezdí již mnoho let, ukazují, že chod na Ethanol E85 je bezproblémový.  Provoz vozidla je beze změny, jen je levnější a ekologičtější, servisní intervaly se nemění a spíše bez problému projde emisní kontrolou. Dochází k vyššímu výkonu motoru v důsledku vyššího oktanového čísla paliva. Neničí se ani hadičky, v roce 1980 se začali používat již materiály odolnější, které vydrží. Při použití Ethanolu E85 s naší jednotkou je optřebení motoru nižší. 
 
 
 
                A to z důvodů:
  • Ethanol E85 má čistící vlastnosti = pročištění a nezanešení vstřikovacích trysek.
  • Při spalovaní Ethanolu E85 nevznikají karbonové usazeniny = ty mohou ve válci předčasně zapálit směs a to není dobře.
  • Ethanol E85 hoří za nižších teplot než benzín = menší opotřebení pístních kroužků.
 
  • Naopak při provozu na Ethanol E85 bez přestavbové jednotky dochází k spalování chudé směsi = nárůstu spotřeby o cca 20 %, snížení výkonu a velké riziko poškození motoru (propálení sedla ventilů, válce, pístů).
  • Při instalaci přestavbové sady se spaluje ideální směs paliva ke kyslíku, tím žádné poškození nehrozí.

 

 
                Jak E85 zvyšuje výkon motoru?
  • Ethanol E85 obsahuje 30 % kyslíku a benzín jen 4 %, proto se ve válci po přidání přestavbové jednotky vejde více Ethanolu E85, který může hořet s kyslíkem (atmosférickým a z ethanolu dohromady).
  • Tím že Ethanol E85 obsahuje sám osobě více kyslíku, tak dochází k efektivnějšímu hoření = vyšší výkon + o 70 % lepší emise.
  • Ethanol E85 má při odpařování 4x větší ochlazení oproti benzínu = při vstříknutí do válce 4x více ochladí prostor válce i vzduch v něm, ten se více smrští a do válce se vejde více vzduchu, tím pádem více kyslíku se kterým může ethanol hořet.
  • 1 litr Ethanolu E85 je těžší než 1 litr benzínu, tím pádem v jednom střiku se dostane do válce více hmoty než při stejně dlouhém vstřiku benzinu. Tím se i vyrovnává nižší výhřevnost Ethanolu E85, která se počítá na MJ/kilogram. Při koupi 1 litru Ethanolu E85 si koupíte více hmoty než při koupi 1litru benzinu.
 
                Jak je to se spotřebou?
  • Z našich praktických měření i odezvy našich zákazníku jsme odpozorovali, že pokud jezdíte se svým autem na benzín za hodnoty stejné jako hodnoty uvedené spotřebě ve velkém technickém průkazu (platí pro kolonku mimo město) tak se Vám spotřeba při jízdě mimo město na Ethanol E85 zvýší o cca 10 až 20 %. Pokud jezdíte na benzín se spotřebou 10 a více procent vyšší než je uvedena ve velkém technickém průkaze (agresivnější tip jízdy), tak změna spotřeby na Ethanol E85 bude zanedbatelná.
    Pokud jezdíte ve městě, tak změna spotřeby bude taktéž zanedbatelná.
                
 
                Výhody oproti LPG:
  • Nižší počáteční investice, než u LPG
  • Ethanol se v průměru zaplatí za pár měsíců a pak vydělává, LPG se v průměru zaplatí za pár let a pak vydělává
  • U Ethanolu není potřeba přídavná nádrž, u LPG ano a zabírá místo v kufru, případně místo rezervy a rezerva v kufru.
  • S Ethanolem E85 není omezen vjezd do podzemních garáží
  • Ethanol E85 má nižší provozní náklady a je bezúdržbový, u LPG musíte každý rok na preventivní prohlídku, emise jsou dražší, LPG vyžaduje speciální servis navíc. Ethanol je obnovitelný zdroj energie a má nižší emise
  • LPG více zatěžuje opotřebení motoru – LPG je do válce dopraven již v plynném stavu, tím pádem neochlazuje vnitřní prostor válce a více se opotřebovávají pístní kroužky
  • Sada LPG váží cca 70 kg, tím se zhoršují jízdní vlastnosti vozidla
  • LPG snižuje výkon motoru a zvyšuje spotřebu o cca 15 %
  • LPG je fosilní palivo, které je vyráběno z ropy, tím pádem i jeho cena se odvíjí podle cen ropy, za to Ethanol E85 je vyráběn z rostlin, které jsou pěstovány v České republice a podporují české zemědělce, potažmo hospodářství
  • LPG má nižší cenu oproti Ethanolu E85, ale to se smazává tím, že LPG má vyšší spotřebu, viz modelový příklad:
               
               Auto Mazda Xedos 9 2,5  6-ti válec Kombinovaná, spíše město spotřeba

            Benzín: 9 litru 100km, při ceně benzínu 35,50Kč/l cena za 1 km 3,19 Kč
            Ethanol E85: 10litru/ 100km, při ceně 25,50Kč/l je cena za 1 km 2,55 Kč
            LPG (5 let staré): 13l/ 100km, při ceně 18Kč/l je cena za 1km 2,34Kč

 

            

KONTAKT

Jungmannova 1969
432 01 Kadaň
mobil :
723 102 923
737 757 135
apaservis@centrum.cz